_
hirdetés
_
hirdetés
Véleményünk szerint ezek azok a szakmák, amelyekhez a szakértelem mellett elengedhetetlen a mérhetetlen türelem, és az emberek szeretete is.
Nem akármilyen empatikus készségre van szükségük ezen szakembereknek ahhoz, hogy egy egész napon keresztül hallgassák vendégeik ügyes-bajos dolgait. Na jó, nem csak hallgatják, tanácsokat is adnak. Tapasztalataink szerint nekik ez nem okoz problémát, és az évek alatt remekül megtanulták kezelni a különböző karakterű vendégeket.
Felkerestünk hát egy fodrászt, egy körmöst és egy kozmetikust, és megkérdeztük, hogy igaz-e a Dr. Szöszi-féle legenda, amely szerint ők a nők lelki segélyszolgálatai.
A körmösünk Füzesséryné Falusi Ibolya készséggel állt rendelkezésünkre a kérdéssel kapcsolatosan.
Válaszaiból kiderült, hogy nagyon szeret emberekkel dolgozni, és nincsenek a terhére a kitárulkozó vendégek.
A körmösök valóban a csajok ingyen párkapcsolati, munkahelyi és mindenféle tanácsadói?
Igen ez teljes mértékben így van! Persze nem mindenki mond el mindent, de a legtartózkodóbb vendégem is megnyílt már előttem. Van, hogy nem is tanács kell, hanem hogy elmondhassa valakinek a vele történt jó vagy rossz dolgot. Ha a rosszat kimondhatja az ember, attól kicsit talán megkönnyebbül.
Mit gondolsz, miért van az, hogy a vendégeid bizalmas beszélgetéseket tudnak folytatni veled a magéletükről?
Azért tudnak bizalmasan beszélni velünk, mert bíznak bennünk, tudják, hogy mi egy feneketlen kút vagyunk, ahova bátran beledobhatják bármilyen jó vagy rossz élményüket és mi nem adjuk tovább azt senkinek!
Mikortól zavaró, a vendég közlékenysége? Volt már, hogy túl sok olyan infót tudtál meg, amelyet nem szerettél volna?
Nekem nem zavaró semmi, mert én is nő vagyok, ráadásul a könnyen megnyíló fajtából, így tudom, hogy milyen jó érzés, ha valakinek elmondhatom a dolgaimat és titkaimat, úgy feketén-fehéren minden körítés nélkül. Szoktam mondani, hogy annyi bizalmas vagy intim dolgot tudunk meg, ha elmondanánk azokat másoknak, családokat, életeket tehetnénk tönkre vele. Sosem szóltam még senkinek, hogy ne mondja tovább a történetét, szívesen hallgatok meg bármit, és segítek is, ha tudok vagy ha kérik tőlem, de sok esetben a hallgatás is nagy segítség!
A másik véglet a csendes vendég. Zavar, ha valaki csak a szolgáltatásra szorítkozva, tőmondatokban közli, hogy mit szeretne és itt meg is áll a kommunikáció?
Nagyon ritka az olyan vendég, aki nem beszél magáról vagy csak semleges dolgokról mesél. Előfordul az is, hogy csak kérdez rendületlenül. Ha neki így jobb, nekem úgyis jó. Ilyenkor időnként beszúrok pár ügyes kérdést és már nyílik a lélek.
Nem lehet egyszerű, ugyan így a fodrászoknak sem! Kérdéseinkkel felkerestük Székely Brigi mesterfodrászt is, a bajai Szépészet szalonból.
Brigi amellett, hogy csodás hajat varázsol a csajoknak, szintén lelki segélyt is nyújt, ha kell.
Tényleg igaz, hogy a fodrász szinte mindenről első kézből értesül?
_
hirdetés
_
hirdetés
20 éves szakmai tapasztalattal a hátam mögött, szinte bátran merem állítani, hogy igen. Bár ez eléggé vendég függő is, van aki elég zárkózott típus és van, akivel az első perctől kezdve az utolsóig lehet csacsogni, és persze függ is, mennyien vagyunk az adott pillanatban az üzletben.
Igénylik a vendégeid, hogy magánéleti dolgokról beszélgess velük?
Magánélet elég kényes téma. Ehhez már kell egyfajta “bensőséges” kapcsolat a vendéggel. Ha már régóta jár hozzám a vendég, és látom nincs jó passzban megkérdezem, hogy mi bántja. Ha van kedve úgyis mesél, ha nincs, akkor nem szoktam faggatni.
Előfordult már, hogy túl sok infót tudtál meg, amelyet nem szerettél volna? Hogyan kezeled az ilyen helyzeteket?
Igen, előfordult, hogy a vendég nagyon beleélte magát a mesélésbe és nem volt megállás. Néha látom rajtuk, hogy igazából csak valakinek el szeretnék mondani. Persze én meghallgatom, de átlagosan napi 8 vendég, különböző élethelyzetek különböző események, szelektálni kell, mert ennyi információ nehezen marad meg az emberben.
A csendes vendéggel hogy állsz? Az zavar, ha valaki csak csendben ücsörög?
Ha csendes a vendég, akkor az van, hogy én is pihenek. Egyáltalán nem zavar! Ma lehet, hogy csendes de holnap talán ő fog a legtöbbet beszélni. Nem tudhatom, hogy milyen napja van éppen. Annak örülök, ha ilyenkor legalább a kívánt frizurát tudjuk egyeztetni a vendéggel. Ritka, de előfordul az is, hogy az új, csendes vendég annyit mond: RÁD BíZOM. Na akkor fel van adva a feladat, de lendületesen és rugalmasan ezt is megoldom.
A szépészeti lelkisegély csapatunk utolsó megkérdezettje, a kozmetikusunk, Rádai Dalma Bajáról a The Beauty Room-ból.
Dalma is találkozik ezekkel a helyzetekkel naponta, és megkérdeztük, hogyan kezeli a szituációkat.
Azt mondják, hogy a kozmetikus is mindent tud, igaz ez?
Kozmetikám egy kisvárosban található, ahol nap, mint nap rengeteg ember megfordul, így a szálak sokszor összeérnek, ezért elég sok mindent tudok az emberekről. Rettentően figyelek arra, hogy amit a vendégeim bizalmasan megosztanak velem, az semmilyen formában ne kerüljön ki a kozmetikámból, így aki befekszik a kezeim közé minden bizonnyal már ismer annyira, hogy tudja a magánéletét sosem teregetem ki. Talán ezért is mernek nekem sok bensőséges dolgot elmesélni.
Mi a helyzet a túl közlékeny vendégekkel? Volt már, aki határokat lépett át?
Szerintem minden szépségszakmában dolgozónak volt már olyan vendége, aki túl közlékeny volt és több információt osztott meg velünk, akár párkapcsolati, akár pénzügyi vagy egészen hétköznapi dolgokról is legyen szó. Engem személy szerint sosem zavar, ha valaki túl bőbeszédű, a vendégeimmel szeretek beszélgetni bizonyos határokon belül.
Ha túllépünk egy bizonyos pontot és a vendégem túl sok bensőséges információt oszt meg velem, akkor én illedelmesen végighallgatom, majd elterelem a témát, vagy egyszerűen csak nem teszek fel a túl bizalmas információkról további kérdéseket. Így megelőzöm, hogy mélyebben beleássuk magunkat a témába.
Te hogy állsz a csendben lévő vendégeiddel?
Természetesen nem zavar, ha a vendég nem szeretne társalogni. Kozmetikám a nyugalom szigete, ahol halk zene szól, nyugtató illóolaj párolog, így beszélgetés nélkül is teljes a kikapcsolódás.
Mint vendég, sokat gondolkoztam a témán. Milyen lehet, egész nap beszélgetni az emberekkel? Vajon milyen lehet, ezredszer megkérdezni, hogy: Hogy vagy, mi a helyzet veled? Amint olvashatjuk, a csajoknak ez nem jelent problémát, sőt, érződik, hogy imádják a munkájukat, amelyhez hozzá tartozik, hogy a szépészeti kezelések mellé ingyenes lelkituningot is kapnak a távozáskor.