_
hirdetés
_
hirdetés
Rövid
A szakdolgozat és a mesterséges intelligencia különös esete, fejlesztési dömping a szakképzésben, anyának lájk, neked sértés
Ez történt a héten a Szakmaverzum.hu oldalán, a szakképzés világában.
A Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája fontosnak tartja, hogy a mesterséges intelligencia alapú eszközök felhasználásának a felsőoktatásban egyértelmű szabályai legyenek. A több szempontból álló ajánlásuk első helyére rögtön a szakdolgozat kérdése csúszott, ahol azt javasolják, hogy legyenek egyértelműen tisztázva a mesterséges intelligencia segítségével készített részek hivatkozásának szabályai. Azért jelezzük, ez csak egy ajánlás. Egyelőre…
Folyamatosan újabb fejlesztésekről számolhatunk be a 21. századi szakképző iskola program keretében, melyre összesen 96 milliárd forintot fordítanak országosan, hogy a diákok minél jobb körülmények közt tanulhassanak. Ilyen beruházásokról számoltunk be legutóbb a Soproni Szakképzési Centrum, a Kaposvári Szakképzési Centrum és a Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum iskoláiban.
Gondoltad volna, hogy az emojik, nem is olyan rég, 2011-ben terjedtek el globálisan? Azóta átlagosan 6 milliárdot küldözgetünk naponta világszerte, és ezzel a digitális kommunikáció fontos eszközei lettek. De bármennyire egyértelműnek tűnnek, félre lehet őket érteni, főként generációs távlatból. Nemrég készült egy magyar kutatás, amely a többi közt azt állapította meg néhány emoji mást jelent neked és mást az anyukádnak. Vegyük például a lájk jelet, barackot vagy a tüzet.
Hosszú
A szakdolgozat és a mesterséges intelligencia különös esete, fejlesztési dömping a szakképzésben, anyának lájk, neked sértés
_
hirdetés
_
hirdetés
A Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája fontosnak tartja, hogy a mesterséges intelligencia alapú eszközök felhasználásának a felsőoktatásban egyértelmű szabályai legyenek. A több szempontból álló ajánlásuk első helyére rögtön a szakdolgozat kérdése csúszott, ahol azt javasolják, hogy legyenek egyértelműen tisztázva a mesterséges intelligencia segítségével készített részek hivatkozásának szabályai. De szó esett bevezető kurzus megtartásáról egy-egy tudományterületen, hogy az MI-nek milyen felhasználási lehetőségei vannak, továbbképzésről és általában arról, hogy a felsőoktatási intézmények ne tiltsák a mesterséges intelligencia használatát. Azért jelezzük, ez egyelőre csak egy ajánlás, és kíváncsian várjuk, mi valósul meg belőle a gyakorlatban.
Folyamatosan újabb fejlesztésekről számolhatunk be a a 21. századi szakképző iskola program keretében, melyre összesen 96 milliárd forintot fordítanak országosan, hogy a diákok minél jobb körülmények közt tanulhassanak. Ilyen beruházásokról számoltunk be legutóbb a Soproni Szakképzési Centrum, a Kaposvári Szakképzési Centrum és a Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum iskoláiban. Mindhárom centrum több iskolájában is hol energetikai korszerűsítést, hol felújítást, valamint infrastruktúrafejlesztést és eszközfejlesztést hajtanak végre.
Gondoltad volna, hogy az emojik, nem is olyan rég, 2011-ben terjedtek el globálisan? Azóta átlagosan 6 milliárdot küldözgetünk naponta világszerte, és ezzel a digitális kommunikáció fontos eszközei lettek. De bármennyire egyértelműnek tűnnek, félre lehet érteni őket, főként generációs távlatból. Nemrég készült egy magyar kutatás, amely azon túl, hogy a használat gyakoriságának eltérésére is rámutatott a különböző generációk közt, a többi közt azt is megállapította, hogy néhány emoji mást jelent neked és mást az anyukádnak. Vegyük például a barackot, a tüzet, a szimpla smiley-t vagy a lájkot. Fontos adalék ehhez az eltéréshez a médiakutatótól, hogy a a fiatalok minden korszakban igyekeznek megkülönböztetni a saját világukat a felnőttek világától.