_
hirdetés
_
hirdetés
Március 30-án tartotta meg sajtótájékoztatóját az Olaszországban alapított, de Magyarországon is jelentős piaccal rendelkező Mapei Kft.
Az építőipari segédanyaggyártó- és forgalmazó társaság egyik referencia épületében, a Puskás Arénában a cég ügyvezetője, Markovich Béla elmondta a cég 2021-es adatait és ismertette 2022-es terveit.
Elmondta, hogy az építőipar tavaly elérte minden idők eddigi legmagasabb termelési értékét, az ágazat maga pedig 13 százalékkal bővült. Így a Mapei Kft. belföldi árbevétele éves összevetésben 22 százalékkal, 27,7 milliárdra bővült.
Az ügyvezető ismertette a vállalat kutatását is, ami az építőipari szakember hiányról készült. 3580 embert vontak be a reprezentatív felmérésbe.
A MAPEI kutatása során kiderült, hogy idén februárban átlagosan 138 napot kell várni, hogy egy építőipari szakember megkeresése után a szakember megkezdje a munkát.
Markovich Béla hozzátette, hogy szerinte ez nagyban összefügghet azzal is, hogy az otthonfelújítási támogatás az év végéig érhető el.
Megyék tekintetében
Csongrád, Hajdú-Bihar és Nógrád megyében a legnagyobb mértékű a szakemberhiány,
míg Tolna megyében a legalacsonyabb. Az ügyvezető hozzá tette, hogy a Tolna megyében mért legalacsonyabb várakozási idő összefüggésben lehet azzal, hogy kevesebb a beruházás és a megyét érintő szakember-elvándorlás is jelentősebb az ország keleti felében.
A legtöbbet a gépészre kell várni, átlagosan 148 napot,
míg a legkevesebb várakozási idővel a kőművesek állnak, rájuk 94 napot várnak átlagosan az építtetők.
_
hirdetés
_
hirdetés
Markovich Béla hozzá tette, hogy a szomszédban kialakult ukrán-orosz háború hatásai közé tartozhat az is, hogy az ukrán menekültek között építőipari szakemberek is érkeznek az országban. Azonban kevesen, hiszen a 18 és 60 év közötti férfiak nem hagyhatják el az országot. A legtöbb pedig azzal a tervvel jön, hogy Nyugatra vándorol.
A Mapei Kft. 2022-re céljaként tűzte ki, hogy
népszerűsítse a szakmai képzéseket,
a felnőttek és a fiatalok körében egyaránt. A meglévő szakemberek fejlesztését is fontosnak tartják azokon a területeken, ahol gyengébben teljesítenek.
A cég a kóklerek ellen is szeretné felvenni a harcot egy médiakampány keretében. Tanácsot adnak, hogy mi alapján érdemes szakembert választani, hogyan lehet jó szakembert választani és hogyan kerüljük el a kóklereket.
A sajtótájékoztató egy díjátadással zárul. A Mapei cégcsoport vállalatai között megrendezett versenyben a legjobb sportépületért járó díjat kapta meg az aréna. A díjat a Puskás Aréna képviseletében Halász Sarolta, főigazgató-helyettes és Csergő Barna, létesítmény vezető vette át.
Azonban a program még itt nem ért véget, ugyanis a cég a sajtó munkatársait egy stadion bejárásra invitálta. Az idegenvezetők elkalauzoltak bennünket a VIP-szektorba és a SkyBox-ok egyikébe, illetve beleshettünk az öltözőkbe is. Elárulunk egy ,,titkot”: az öltözők az arénában különböző színűek.
A magyaroké piros színű, mivel ez egy pszichológiai kutatás alapján feltüzeli őket, így jobban teljesítenek. A vendégcsapaté pedig szürke, ami lássuk be, nem a legizgalmasabb szín.
Lehetőségünk volt a pályát is közelről megcsodálni. Ami érdekesség, hogy a pályára nem lehet rálépni, sem hozzáérni a játékosokon kívüli személyeknek, ugyanis bármilyen kis apró szennyeződéstől is besárgulhat.
Persze, a cég termékeivel készített hidegburkolást is mindenhol megcsodáltuk. Látszott, hogy Markovich Béla ügyvezető és cége nagyon büszke az épületre, tegyük hozzá: teljes joggal.