_
hirdetés
_
hirdetés
A tervek szerint idén márciusban zárul az a projekt, amely a 21. századi szakképzés és felnőttképzés minőségének és tartalmának fejlesztését tűzte ki célul. Ez azért is fontos, mert ugye már a technikumok is elindultak és
egyre vonzóbb a szakképzés: egy év alatt 10 százalékkal többen tanultatok tovább ebben az oktatási formában.
A program megvalósulásához a Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program (Ginop) forrásaiból 10,3 milliárd forint, a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (Vekop) forrásaiból 3,9 milliárd forint áll rendelkezésre.
A program kiemelt célja
– az oktatási és képzési rendszerek munkaerőpiaci igényekhez igazítása,
– a tanulásból a munkába történő átmenet megkönnyítése,
– valamint a szakmai oktatás és a képzési rendszerek megerősítése, minőségük javítása, többek között hatékonyabb, széles körű pályaorientációval.
_
hirdetés
_
hirdetés
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint a középfokú oktatási intézményekben nappali tagozaton tanulók közül diákok 38 százaléka, mintegy 166 ezren tanulnak technikumokban és szakgimnáziumokban, míg szakképző iskolákba 65 ezren, a diákok 15 százalék jár.
Egy adatbányászati modell segítségével az intézményi önértékelést, a pedagógus-önértékelést és egy új tanulói monitoringrendszert is kifejlesztettek. Ez a Kréta ESL modul, amely többek között a szakképzést végzettség nélkül elhagyók számának mérséklését szolgálja. Ebben a pedagógusok, az intézményvezetők és az intézményfenntartó azonnal látják a diákok tanulmányi eredményeinek változását, a mulasztások időbeni alakulását és az egyéb tanulói aktivitások módosulását, a tanulói jelzőrendszer azonnal jelez.
2020-ban 12,1 százalék volt a korai iskolaelhagyók száma Magyarországon.
(Forrás: VG)