_
hirdetés
_
hirdetés
A 2021/2022. évi Országos kompetenciamérés tanulói, feladatellátási helyi és intézményi jelentései mellett az eredmények országos alakulását bemutató Országos jelentés is elérhetővé vált az Oktatási Hivatal honlapján.
A korábbi jelentések után, most a kompetenciamérés országos jelentése is nyilvánossá vált. Az országos átlageredmények alapján látszik, hogy a COVID-os időszak látható nyomott hagyott a képességekben.
A szövegértésnél a Covid előtti szép emelkedésnek vert oda a vírusidőszak, különösen a 8. és a 10. évfolyamban. Azonban, ahogy a jelentés kiemeli:
„Az előző évek eredményeivel való összehasonlításkor fontos szem előtt tartani a mérőeszközváltás hatását, ugyanis a tanulói képességek változása mellett ez is
jelentősen befolyásolhatta az eredményeket. „
_
hirdetés
_
hirdetés
Érdekesség, hogy a jelentés megjegyzi, hogy a nemzetközi mérésekhez viszonyítva a digitális szövegértés mérésen rosszabbul teljesítenek a magyar tanulók a papír alapú
méréshez képest.
A helyzet a matematika képességpontok esetében sem túl rózsás.
Biztató lehet, a 6. évfolyamosok jó teljesítménye, akik a remények szerint felsőbb évfolyamba lépve megőrzik majd ezt az emelkedést.
A jelentés a matematika esetében is kiemeli a mérőeszközváltás hatását, illetve azt, hogy
” a 8. és 10. évfolyamon 2019-ben az elmúlt tágan vett évtized legjobb tanulói átlageredményei születtek, amihez viszonyítva alacsonyabbak a 2022-es eredmények, melyek 10. évfolyamon a 2018-as eredményekkel vannak egy szinten. „
A jelentés eredményei persze nem túl meglepőek, hiszen mindenki gyanította, hogy a világjárvány vastagon beleszól majd az oktatási eredményekbe, így inkább pozitívan értékelendő, amely a tanárok és diákok együttes munkájának eredménye.
Aztán persze azt se felejtsük el, hogy a számok mögött Ti, a tanulók vagytok, akiknek a legnehezebb volt a helyzete a COVID-járvány alatt.