_
hirdetés
_
hirdetés
Digitális formában indította el szakképzésfejlesztési támogató programját a Magyar Divat & Design Ügynökség. Az MDDÜ kisfilmeken és online kerekasztal-beszélgetéseken keresztül nyújt perspektívát a szektorban tanuló és dolgozó fiatalok részére.
Az ügynökség célja, hogy egy versenyképes életpályamodell felállításával vonzóvá tegye a szakmát a pályaválasztás előtt állók számára, utánpótlást biztosítva az ágazatnak.
Az MDDÜ kérdőívet állított össze a textil- és ruházati iparban tanulók és oktatók számára, amelyet egy szakmai munkacsoport értékelt ki.
Ebből kiderült, hogy nagy az igény a hasonló pályaválasztást elősegítő kezdeményezések iránt. A felmérés ugyanis rávilágított arra, hogy a ruha- és textilipari tanulmányokat folytató diákok nagy részének nincs kellő információja arról, milyen pozíciókat tölthetnek be a hazai kreatív ágazatban működő cégeknél.
_
hirdetés
_
hirdetés
Az ügynökség a kérdőívre kapott válaszokat alapul véve, egy divatipari foglalkozásokat bemutató kisfilmmel állít fel életpályamodellt a szektorban tanulóknak, akik ennek köszönhetően könnyedén felmérhetik a rendelkezésükre álló lehetőségeket.
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=oNtf-9E3-98[/embedyt]
A kisfilmnek továbbá célja, hogy felhívja a figyelmet a kreatív ipari szakmák szépségeire, ezzel utánpótlást teremtve a szektornak.
Az MDDÜ HFDA Academy: Fashion Flash programsorozata podcast formájában járja körül a témát „Divatszabónak lenni menő – Fedezd fel saját tehetséged a kreatív szakmákban!” címmel, melyben a hallgatók szakmabeliektől tudhatják meg, milyen karriert futhatnak be a 21. századi divat-és ruhaiparban.
A Fashion Flash podcast részei itt érhetők el.
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=bHWwwlSNF_k[/embedyt]
A számok egyébként azt mutatják, hogy menő dolog szakképzésben tanulni. Egy év alatt ugyanis csaknem 10 százalékkal emelkedett a szakképzést választó gyerekek aránya, az összesített adatok szerint csaknem 56 800 diák kezdte meg a tanulást az idén szakképzésen, a 9. évfolyamon. Ez pedig jól mutatja az új szakképzési rendszer sikerességét.