_
hirdetés
_
hirdetés
Már nem sokáig lehet jelentkezni az egyik legrangosabb szakképzési díjért. Mutatjuk a részleteket!
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén 11. alkalommal hirdeti meg pályázatát a Szakképzési Díjra, mely a magyarországi szakképzés megerősítésére irányuló kiemelkedő kezdeményezések legrangosabb elismerésének számít. A díjra magyarországi székhelyű vállalatok, iskolák, kamarai szervezetek, közintézmények, társadalmi szervezetek és magánszemélyek pályázhatnak.
A DUIHK Szakképzési Díjat 2013-ban alapították a magyarországi gyakorlatorientált szakképzés továbbfejlesztése érdekében végzett kiemelkedő kezdeményezések elismerésére és népszerűsítésére.
A díjra három kategóriában lehet pályázni:
_
hirdetés
_
hirdetés
Motiváció: E kategóriában azon kezdeményezések kaphatnak díjat, melyek a szakképzés társadalmi elismerésének növelését mozdítják elő, kiemelve e képzési forma hosszú távú előnyeit mind a tanulók, mind a vállalatok, illetve a társadalom szempontjából.
Kooperáció: E kategóriában azon projektek kerülnek megmérettetésre, melyek keretében a szakképzés különböző szereplői példaértékű együttműködést alakítanak ki, javítva ezzel a képzés minőségét és hatékonyságát.
Innováció: E kategóriában azon kezdeményezések és megoldások versenyezhetnek, melyek új módszerekkel, eljárásokkal és eszközökkel gazdagítják a szakképzést, hozzájárulva a képzési eredmények javításához.
A díjazottakat hét független, a szakképzés területén tevékenykedő szakemberekből álló szakmai zsűri választja ki. A részvételnek a DUIHK-tagság nem feltétele.
A pályázatokat 2025. január 31-ig lehet benyújtani.
Hajrá TechCsajok és cégek
Ezen kívül egyéb, DUIHK által alapított címre is pályázathatnak azok, akik gyakorlatias válaszokat adtak a munkaerőpiac kihívásaira. 2017 óta elnyerhető a „Megbízható Munkaadó” cím, melynek célja, hogy munkavállalóbarát környezet megteremtésére ösztönözze a munkaadókat, és egyben erősítse a kitüntetett cégek munkaerőpiaci pozícióját, például a munkavállalók megtartása, illetve a munkaerőtoborzás során, ezzel is segítve az „employer branding” erőfeszítéseket.
Ugyancsak 2017-ben indult a „TechCsajok” rendezvénysorozat azzal a céllal, hogy a középiskolák és gimnáziumok lánytanulóit a műszaki, természettudományos vagy informatikai tárgyakkal kapcsolatos továbbtanulás és karrier irányába ösztönözze.
(Forrás: hrportal.hu)