_
hirdetés
_
hirdetés
Lehet, hogy eddig még nem hallottatok róla, de a MOME 2022-ben is meghirdette kreatív pályázatát a 7-10. osztályos korosztály számára, arra biztatva őket, hogy alakítsanak 2-5 fős csapatokat, képzeljék el, milyen lesz a jövő, és tervezzenek együtt tárgyat, tevékenységeket, szolgáltatásokat.
Az előzsűri május végén választotta ki a 10 továbbjutó csapatot, amelyek júniusban MOME-mentorok – a doktori iskolába járó kutatók, tervezők, teoretikusok (jelentsen ez bármit is), valamint BA és MA tervezőszakos hallgatók – iránymutatásával fejlesztették tovább terveiket.
A pályázat idei zsűritagjai között egyetemi professzortól kezdve újságírón át tényleg rengeteg ember volt, különböző szakmákkal, úgyhogy a döntés tuti megalapozott volt.
Az első helyezett győri Fawaris csapat (Varga Éva Eszter, Losonczi Dorina és Szabó Nelli – Győri SZC Baksa Kálmán Két Tanítási Nyelvű Gimnázium)
egy napelem gomba tervével pályáztak, amely a városi köztereken, buszmegállókban a megújuló energia termelése mellett esővízgyűjtő, párásító, árnyékoló és légtisztító funkciót is ellát.
Tervüknek köszönhetően 2042-re a zajszennyezés és a szén-dioxid kibocsátás jócskán csökkenhet, a városlakók mentális egészsége javul, továbbá új munkahelyek jönnek létre. Mi is ezt imádjuk a legjobban!
_
hirdetés
_
hirdetés
A második helyezett a Future Perfect csapat (Pap Ambrus, Pap Hanna és Polyák Mihály – II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Kazinczy Ferenc Gimnázium és Kollégium, Győr) lett,
akik BÜG bogár névvel mesterséges intelligenciával működő robotokat terveztek.
A bogár formájú robotok feladata olyan kártékony vagy invazív rovarok összegyűjtése, mint például a krumplibogár, továbbá a kerti ökoszisztémák megfigyelése és koordinálása.
Harmadik helyezést ért el a Wetess csapat (Sándor Enikő, Soós Gabriella, Szögedi Tamara, Szofi Williams és Zsíros Anna Réka – Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Gyakorló Általános, Közép-, Alapfokú Művészeti Iskola és Pedagógiai Intézet, Eger)
egy inkluzív és kooperatív társasjátékkal, amelynek alapfogalmai az elfogadás és a klímaválság.
A játékosok egy várost védenek meg közösen a természeti katasztrófáktól. A játék az interaktív tábla és az intelligens kiegészítők révén segíti a fogyatékossággal élő, elsősorban látássérült emberek részvételét.
A zsűri különdíját ismét egy technikumi, a Raven csapat (Berecz Viven és Kreskai Rebeka – Budapesti Komplex Szakképzési Centrum Kreatív Technikum) kapta. Tervük a közlekedésben is kritikussá váló energiaválságra kínál megoldást egy olyan, teljes egészében környezetbarát autó formájában, amely a beáramló menetszélből, propellerek segítségével nyeri az energiát.