_
hirdetés
_
hirdetés
Marton Luca idén kezdte tanulmányait a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum Kreatív Technikumában. Grafikusnak jelentkezett, amit mindig is tanulni akart.
Lucát már kiskorában érdekelte a rajzolás, mindig is ez volt a kedvenc hobbija. Rajzszakkörök rendszeres résztvevője volt általános iskolában és gimnáziumban egyaránt.
Gimiben alakult ki nála, hogy a rajzolásnak valamilyen formájával szeretne foglalkozni, de nem volt konkrét elképzelése. Nagy segítsége volt ezen az úton a gimnáziumi rajztanára, általa nagyon sok technikát és stílust kipróbált és így döntötte el, hogy a grafikus szakma lenne a hozzá a leginkább passzoló.
„Olyan szakmát nem tudnék csinálni, aminek nincs köze a művészethez ”
– jelentette ki Luca. Azért sem jelentkezett egyetemre, mert úgy érezte, hogy ahhoz, amit szeretne csinálni, nem kell diploma.
A grafikus szerinte egy olyan szakma, amit az élet minden területén fel lehet használni, sokszínű és nagy benne a mozgástér.
” Szüleim teljes mértékben támogattak, hogy szakmát tanuljak, hisz ők mindig azt akarták, hogy azt csináljam a jövőben, amit szeretek ” – mondta Luca.
_
hirdetés
_
hirdetés
Pár gimnáziumi tanárától hallotta ugyan, hogy meg fogja bánni, hogy nem ment egyetemre, de jelenleg úgy érzi, ez volt a jó döntés.

Luca egy albumborító terve egy iskolai feladathoz
Luca azért választotta a budapesti iskolát, mert lakóhelye közelében, Vas megyében sajnos nincs lehetőség erre. Úgy éreztem, hogy a tanulás és a későbbi munkakeresés szempontjából egyszerűbb dolgom lesz – tette hozzá Luca. Másrészt kapcsolatépítés céljában sem rossz lehetőség. Meg hát melyik fiatal ne akarná megtapasztalni a budapesti életet?
Két éves képzés során mindegyik félévben más-más tantárgyaik vannak, de ugyanarra a tematikára épül fel egy félév. Minden félévben van olyan óra, ami a grafikai tervezés szoftvereivel foglalkozik. Van elméleti tárgyunk is, és természetesen szabadkézi rajzolás is – Luca nagy örömére, ugyanis neki ez a kedvenc része.

Luca egyik festménye
Luca szerint előny, hogy a szakképzés mellett tud dolgozni. Többet tud fókuszálni egy-egy iskolai feladatra, ami lehet, hogy egyetemen nem így lenne. Hátrányt nem tapasztalt és reméli, hogy a jövőben sem lesz így.