_
hirdetés
_
hirdetés
Arról már sokszor olvashattatok, hogy a szakképzésnek közelednie kell a piaci elvárásokhoz. Most viszont mutatunk nektek egy példát, amikor ez a vágy megvalósult, hiszen a Budapesti Gépészeti Szakképzési Centrum és Kossuth Lajos Két Tanítási nyelvű Technikuma az Aeroplex Közép-Európai Kft.-vel Európában egyedülálló Part-147-es képzést indít.
Az új Part 147-es kiképző és vizsgáztató szervezet elindulását Varga Csaba kancellár és Dr. Horváth Béla főigazgató jelentette be. Demény Árpád, az Aeroplex Közép-Európai Kft ügyvezető igazgatója hozzátette, rendkívül nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a szakszolgálati engedély megszerzéséhez szükséges képzéseket, vizsgákat a most létrehozott és elindított magyarországi Part-147-es szervezet keretein belül teljesíthessék a szakemberek.
Jól hangzik, de miért olyan nagy dolog ez?
Demény Árpád kiemelte: „Évek óta ösztöndíj-szerződéssel támogatjuk a tanulókat, ezzel erősítve a kétoldalú kötődést és a képzést követő itthoni munkavégzés iránti motivációt.” Ha tetszik, ezt az együttműködést emelte most egy sokkal magasabb szintre a két partner.
Juhász Roland, a Miniszterelnöki Kormányiroda állami vagyongazdálkodásért felelős államtitkára az együttműködés bejelentése kapcsán elmondta: „A repülés biztonságába vetett bizalmat folyamatosan erősíteni kell. Ennek a kiindulópontja hazánkban nem lehet más, mint a repülőgép-karbantartó szakemberek lehető legmagasabb szintű képzése. A képzést teljesítők számára itthon vonzó, kiszámítható életpálya-modellt biztosít a 100%-ban állami tulajdonú Aeroplex Közép-Európai Kft., amely a repülőgép-karbantartás területén ma nem csak Magyarországon, de Európában is az egyik legmeghatározóbb szereplő.”
_
hirdetés
_
hirdetés
Szerencsére nagyon szigorú előírásoknak kell megfelelnie mindenkinek, aki repülőgéphez nyúlhat. A repülőgépek műszaki személyzetének (szerelők, műszerészek) az úgynevezett Part-66 szerinti műszaki szakszolgálati engedéllyel kell rendelkezniük. Ilyen engedélyt a Part-147 szerint minősített oktató szervezeteknél lehet szerezni, 3-5 éves gyakorlat után.
A Magyarországon működő repülőgépipari társaságok hatósági szakszolgálati engedéllyel rendelkező szakképzett munkaerő szükségletének utánpótlása évek óta megoldatlan volt. Korábban ezt a hiányt jelentős költséggel járó munkaerőbérléssel, vagy drága külföldi képzéssel összekapcsolt hatósági vizsgáztatással pótolták a cégek – foglalta össze Varga Csaba, kancellár.
A most létrehozott Part 147-es kiképző és vizsgáztató szervezet biztosítja a szakszolgálati engedély megszerzéséhez szükséges hazai képzést, jelentősen csökkentve a vállalatra rótt költségeket.
A képzések és vizsgáztatások magyar és angol nyelven is elérhetőek lesznek, így lehetőség nyílik, számos más ország szakembereinek képzésére is. Az új irányhoz persze új honlap is jár.
Fontosnak tartottuk megmutatni, hogy egészen egyedülálló képzés- és vizsgarendszerről van szó. Megalkottuk a PART147 Europe márkanevet, amely keretbe foglalja a szolgáltatások teljes spektrumát. Önálló brandet építünk, önálló arculattal, önálló honlappal. Azt reméljük, ez a projekt meg tudja mutatni, hogy a szakképzés olyan magas minőséget képvisel, hogy piaci viszonyok között is megállja a helyét – mesélte Csík Gergely, a BGSZC kommunikációs vezetője.