EPALE – ez A felnőttkori tanulás elektronikus európai platformja nevű uniós szervezet nevének rövidítése. Céljuk, hogy összekössék az európai felnőttoktatókat, hogy segítség az európai felnőttképzés korszerűsítését, melyben egyre nagyobb potenciált vélnek felfedezni a döntéshozók és oktatók egyaránt.
Az EPALE sztorikból pedig sokat tanulhatunk, és még többet tudhatunk meg arról, hogy az oktatók maguk hogyan látják saját és a felnőttképzés helyzetét.
De pontosan mi is az, amit megtudhatunk? Például azt, hogy a mai munkaerőpiac híven tükrözi a világot, amiben élünk: digitalizálódik, folyamatosan fejlődik, és aki nem tart lépést vele, az csúnyán lemarad. Vagy azt, hogy sokkal több az olyan ember, akik egyszerűen képtelenek lépést tartani, mint gondolnánk – és azt, hogy a felnőttképzés rajtuk is segít.
Azt is megtudhatjuk, hogy ki KELL lépnünk a komfortzónánkból, valamint, hogy egy életen át fogunk tanulni. Azt, hogy felnőttként nehezebb új tudást befogadni, mint gyerekként. Mindenkinek más igényei vannak, melyekhez a felnőttoktatásnak minél jobban alkalmazkodnia kell, ha hatékony akar lenni – ez az oktatók előtt álló legnagyobb kihívás.
De a lényeg ez: a felnőttképzés támasz. Lehet, hogy éppen nem a miénk, mert mi éppen helyzetben vagyunk, de mi van, ha évekkel, vagy évtizedekkel később mi leszünk azok, akik lemaradtak? Lehet, hogy a szükség idején majd a mi támaszunk is lesz.