_
hirdetés
_
hirdetés
Együttműködési megállapodást kötött 2023. november 15-én a Neumann János Egyetem és a Promptmaster annak érdekében, hogy elősegítsék a mesterséges intelligencia felsőoktatásba való integrálását. A közös munka első lépéseként elindul az ország első akkreditált ChatGPT egyetemi képzése, mely szabadon választható tárgyként fut majd 2024. februártól.
A Neumann János Egyetem és a Promptmaster megállapodásban rögzítette, hogy közös lépéseket tesznek annak érdekében, hogy mind az egyetemi oktatók, mind a hallgatók kiaknázhassák az AI használatában rejlő lehetőségeket, teret adva a ChatGPT oktatási segédeszközként való alkalmazásának. Ezen törekvésük részeként 2024 februárjában elindítják az ország első akkreditált ChatGPT egyetemi képzését, amely a promptolás világába vezeti be a Neumann János Egyetem hallgatóit.
A diákok egy 2 kredites szabadon választható tantárgy keretében sajátíthatják el, hogyan nyerhetnek ki pontos, és jó minőségű válaszokat a nyelvi modellből. A kurzuson megszerzett készségek birtokában bármilyen szellemi munkát hatékonyabban, és gyorsabban végezhetnek el, amely versenyelőnyt biztosíthat számukra a munkaerőpiacon. Ez az együttműködés nemcsak hatalmas lehetőség a diákok számára, de egyben felteszi hazánkat a térképre a mesterséges intelligencia oktatás terén,
a Neumann János Egyetem diákjai a világon az elsők között tudnak gyakorlati tapasztalatra szert tenni a nagy nyelvi modellek használata kapcsán.
Dr. Berczeli Miklós a Neumann János Egyetem Pályázati Irodáért és Ipari együttműködésekért felelős megbízottja, adjunktusa úgy fogalmazott, hogy: „Az együttműködés hátterében az a felismerés áll, hogy a nyelvi, generatív mesterséges intelligencia rendszerek által kínált lehetőségek jelentős hatást gyakorolnak az akadémiára és a munkaerőpiacra. A ChatGPT egyetemi képzésünk és az együttműködésünk a Promptmasterrel nem csupán azoknak nyújt kiváló lehetőséget, akik érdeklődnek az innováció iránt, hanem egyúttal a Neumann János Egyetemet is a mesterséges intelligencia oktatás központjává emeli.
_
hirdetés
_
hirdetés
„Az együttműködés hátterében az a felismerés áll, hogy a nyelvi, generatív mesterséges intelligencia rendszerek által kínált lehetőségek jelentős hatást gyakorolnak az akadémiára és a munkaerőpiacra.”
„A ChatGPT egyetemi képzésünk és az együttműködésünk a Promptmasterrel nem csupán azoknak nyújt kiváló lehetőséget, akik érdeklődnek az innováció iránt, hanem egyúttal a Neumann János Egyetemet is a mesterséges intelligencia oktatás központjává emeli.”, mondta Dr. Berczeli Miklós a Neumann János Egyetem Pályázati Irodáért és Ipari együttműködésekért felelős megbízottja, valamint hozzátette, ez egy új korszakot jelent hallgatóik és tanáraik számára is, hiszen a mesterséges intelligencia akár tanársegédként is funkcionálhat.
Dr. Sági Norberta oktatási rektorhelyettes hozzászólásában kiemelte, hogy a Neumann János Egyetem oktatási tevékenységét a tanulási eredmény orientáltság jellemzi. Az oktatóiktól azt várják, hogy a hallgatók tanulási szokásait is figyelembe véve határozzák meg egy-egy kurzuson a követelményrendszert és annak elérési útvonalát, folyamatosan szem előtt tartva az adott kurzus célját, a kurzus során megszerzendő tudást, kompetenciákat és attitűdöket. Az oktató feladata a hallgatók támogatása abban, hogy megtalálják hatékony egyéni tanulási módszereiket, mellyel eredményesen tudnak tanulni.
“A tanulási élmény biztosítása, a hallgatói motiváció megtartása, az oktató és hallgató együttműködése, a hallgatói fejlődés nyomon követésére a jövőben is olyan módszertani eszközöket kívánunk az oktatók kezébe adni, hogy a kurzusok tervezésének, a tanulásszervezésnek, valamint az értékelésnek a középpontjában a hallgató tanulása, az egyéni tanulási utak támogatása álljon. A nyitottságot, tanulási vágyat szeretnénk erősíteni mind a hallgatóink, mind az oktatóink körében akkor, amikor a Promptmaster vezetőivel egy közös, AI támogatott kurzust tervezünk. A kurzushoz létrehozandó „virtuális tanársegéd” a betáplált tartalmakra támaszkodva válaszolja majd meg a hallgatók kérdéseit, és teszi lehetővé, támogatja tértől és időtől függetlenül a tanulást.
Az egyetem képviselői kiemeéték, hogy ezzel olyan eszközöket akarnak oktatóik kezébe adni, melyek hatékonyabbá teszik a tanítást, a hallgatók számára pedig motiválók lehetnek, elősegítik az együttműködést kettejük közt. Cél a tanulási vágy erősítése, az oktatás minőségének fejlesztése. Valamint hangsúlyozták, hogy
a kölcsönös együttműködés és tudásmegosztás bizonyára mindkét fél számára értékes tapasztalatokat és előnyöket fog eredményezni.
Forrás: nje.hu