_
hirdetés
_
hirdetés
A digitális bennszülöttként számontartott Z-generáció számára fontosabbak a személyes kapcsolatok a koronavírus-világjárvány óta, mint előtte bármikor – derül ki az EFOTT fesztivál megbízásából készített felmérésekből. Az 1990-es évek közepe után született fiataloknál a sztereotípiákkal ellentétben felértékelődtek az élő, valódi találkozások, a közös programok az online kapcsolattartással szemben.
„Inkább egy jó társasággal vegyek részt egy unalmas eseményen, mint egyedül egy izgalmason”
– vallja az 1990-es évek közepén született Z-generáció egyre több tagja. Az EFOTT fesztivál több mint 1000 fős mintán készített felmérése alapján a világ első globális és digitális nemzedékének tartott Z-generáció tagjai számára a koronavírus-világjárvány egyik legfontosabb következménye
a személyes kapcsolatok felértékelődése.
![](https://szakmaverzum.hu/wp-content/uploads/2022/11/DSC_0187-e1668093147825.jpg)
EFOTT-on
_
hirdetés
_
hirdetés
„A tizenéves és huszonéves fiatalokban a koronavírus-világjárvány hatásai következtében a korábbinál sokkal erősebb az igény a valódi kapcsolódásra és az élő találkozásokra. Akár diákként, akár fiatal munkavállalóként élik életüket, legtöbbjük számára szinte alapélménnyé vált a pandémia idején az egyedülléttől való szorongás” – fogalmaz Budai Marcell, az EFOTT sajtófőnöke.
Úgy tapasztalja: a Z-generációt ugyan digitális bennszülöttekként ismerjük, szociális kapcsolatok tekintetében azonban egyértelműen az offline, valós, élő találkozások élveznek előnyt az online kapcsolatokkal, kapcsolattartással szemben.
A kutatás résztvevői úgy nyilatkoztak: szabadidejük nagyjából kétharmadát barátaikkal töltik, és csak ezeknek az eseményeknek a szervezése zajlik különféle online platformon, elsősorban a Facebook Messengeren. Újra felértékelődtek olyan közösségi élmények, mint a gólyatáborok, – melyek a tavalyi évben szinte kivétel nélkül telt házzal mentek – a kiscsoportos órák, a közös utazások és szabadidős programok. Az élő kapcsolatok felértékelődésének pedig az is fontos következménye, hogy a jelenlegi trendek szerint a programválasztásban vagy akár a vásárlási döntésekben is sokkal hangsúlyosabb a barátok, organikusan szerveződő közösségek véleménye.