_
hirdetés
_
hirdetés
Az oktatás tartalma és formája folyamatosan változik, és ez így van jól. Sőt! Igazából ez benne a lényeg, hiszen nyilván mást és máshogy tanulunk 2022-ben, mint 1753-ban. Idén októberben például elindul a Nemzeti emlékezetpedagógiai program tesztfázisa öt magyarországi emlékhelyen.
A Belügyminisztérium Köznevelési Államtitkársága, a Klebelsberg Központ, a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal, valamint a Történelemoktatók Szakmai Egyesülete együttműködésével megvalósuló kezdeményezésben mintegy kétszáz iskola 12 és 18 év közötti diákjai vehetnek részt. A program célja, hogy erősítsék a részt vevő tanulók nemzeti identitását.
Fontos a nemzeti identitás, fontos a hagyományainknak nem a megőrzése, nem az ápolása, hanem az életben tartása és megélése már csak azért is, mert fennmaradásunknak itt, a Kárpát-medencében, egy ilyen értékválsággal terhelt világban ez az egyik legfontosabb záloga
_
hirdetés
_
hirdetés
– jelentette ki Kisfaludy László, a Belügyminisztérium köznevelési helyettes államtitkára a Nemzeti Múzeum dísztermében tartott sajtótájékoztatón utalva arra, hogy szerte a világon templomokat, emlékhelyeket, a nemzeti múlt szempontjából fontos műemlékeket, szobrokat semmisítenek meg. Rámutatott ugyanakkor, hogy a mai diákokat olyan sok inger éri, amelyek sokszor az érdekes dolgokat is érdektelenné teszik számukra. A helyettes államtitkár – aki gyakorló történelemtanár is – szerint ezért interaktívvá kell tenni a tanulási folyamatot, ezért lesz hasznos a Nemzeti emlékezetpedagógiai program.
A program célja az, hogy az emlékhelyek meglátogatása ne csak egy egyszerű kirándulás legyen, hanem egy iskolában előkészített, aktív tanulás sokféle kreatív módszerrel kiegészítve. A Történelemoktatók Szakmai Egyesülete kidolgozott egy-egy módszertani kézikönyvet a Nemzeti alaptantervnek megfelelően.
Biztos nem is tudtátok, hogy Magyarországon jelenleg 21 nemzeti és 66 történelmi emlékhely van. Ezek közül a tesztidőszakban a Kossuth térre, vagyis az Országházba és környékére, az esztergomi várnegyedbe és Vízivárosba, a Gödöllői Királyi Kastélyba, a Mohácsi Nemzeti Emlékhelyre, valamint a komáromi erődrendszerbe látogathatnak el az összesen 200 állami és egyházi, valamint szakképző intézményből érkező fiatalok. Vagyis ti.
Nemzetközi kutatások és mérések bizonyítják, hogy sokkal hatékonyabban lehet oktatni a diákokat, ha meg is tapasztalják azt, amiről tanulnak, ehhez pedig a közösségi élmény is hozzájárul.