_
hirdetés
_
hirdetés
Átadták a gyulai Airbus gyárat, amely nagy szó, hiszen Magyarországon eddig még nem volt jelen a helikoptergyártás, még úgy sem, ha alkatrészgyártásról beszélünk. A világszerte eddig nyolc országban jelenlévő cég kilencedik telephelyeként a gyulai gyár szerepel, ami elég szép eredmény, különösen, ha azt vesszük, hogy Európa egyik vezető hadiipari vállalatáról beszélünk.
A gyulai Airbus-gyár több soron is a leg-legek közé tartozik, hiszen amellett, hogy Gyula gazdasága számára rendkívül sokat jelent, Magyarországra nézve is jelentős gazdasági és védelmiipari szempontokat tartogat.
Az átadón Palkovics László technológiai és ipari miniszter kiemelte, hogy egyfelől az is hatalmas, egyenesen
történelmi dolog, hogy a gyár megkapta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) engedélyét a gyártásra, amely jogosultsággal nem sok ország rendelkezik.
Másrészről kiemelte, hogy ez az első olyan cég Magyarországon, amely segíthet a magyar hadiipari ötletek megvalósításában. Az általa gyakran említett szempont is megjelenik: Gyulának van high-tech ipara.
Maróth Gáspár, a Honvédelmi Minisztérium védelempolitikáért és védelmi fejlesztésekért felelős államtitkára elmondta, hogy az Airbus Hungary Kft.-ben az államnak 30%-os tulajdona van, így a hadiipari fejlesztésen túl, gazdasági érdeke is fűződik a cég sikeréhez.
_
hirdetés
_
hirdetés
Az Airbus Hungary Kft. vezérigazgatója, Andreas Stöckle kiemelte, hogy mivel megkappták az EASA engedélyt, a termelés el tud kezdődni, amely „egy gyár életében a legfontosabb nap”.
Laurent Mazoué, az Airbus Helicopters ügyvezető alelnöke elárulta, jelenleg 50 ember dolgozik a gyárban, de
néhány éven belül 250 főre szeretnék növelni az létszámot.
És végezetül Gyula számára is kiemelt jelentőséggel bír a most megnyílt gyár, hiszen ezzel a gyulai gazdaság új korszaka kezdődik” – fogalmazott Görgényi Ernő polgármester. Ennek a korszaknak az alapelve pedig
a képzett szakemberek tudására épülő iparfejlesztés.
Ehhez pedig nagyon szépen hozzáteszi a képzési struktúrát a Békéscsabai Szakképzési Centrum Légi és Gépipari Képzőközpontja, amely világszínvonalon képzi majd a gyár leendő alkalmazottait. A Légi és Gépipari Képzőközpontról korábban itt írtunk.
Emlékeztetőül
Az Airbus gyár építése 2020 decemberében kezdődött. A 13 ezer négyzetméter alapterületű gyár 2,2 milliárd forintból valósult meg. A gyárban az Airbus helikoptereinek sárkányszerkezetéhez és dinamikus rendszereihez gyártanak acélból és titániumból precíziós alkatrészeket, emellett az ajtópanelek egy részét is itt állítják elő. A gyulai gyár lesz ezen alkatrészek esetén az Airbus egyedüli ellátási pontja, azaz nem lesz Airbus-helikopter gyulai alkatrész nélkül.
forrás: mti