_
hirdetés
_
hirdetés
Ez nem clickbait, hanem egy újfajta tanítási módszer lényege. A napjainkban divatos játék mintájára a diákok a tananyaggal kapcsolatos kérdéseket kapnak, s a jó válaszok viszik őket előre a győzelemig, azaz a kulcs megtalálásáig.
A premontrei szakgimnázium egy ilyen kísérleti programot valósított meg egy nemzetközi pályázati támogatású projekt keretében. A Keszthelyi Premontrei Szakgimnázium is része annak a projektnek, melyet négy ország – Magyarország, Olaszország, Egyesült Királyság, Észtország – hét oktatási intézménye egy Erasmus+-program keretében, közösen valósít meg. A cél az lenne, hogy a szakképzés jobban illeszkedjen a piaci elvárásokhoz.
_
hirdetés
_
hirdetés
A Reacti-VET projektben a premontrei szakgimnázium pedagógusok továbbképzését valósította meg, és egy kísérleti programban vett részt. A hallgatók – nyilván felnőtt szakemberek segítségével – tananyagot fejlesztettek, melynek fontos része volt a képességfejlesztés.
A kísérleti programba a 9. osztályos informatika szakos tanulókat vonták be, akik számára a digitális biztonság volt a fő téma. A hallgatók nem csak megismerkedtek a személyes adatok védelmével és a digitális világ veszélyeivel, de e témakörhöz kapcsolódva egy angol–magyar nyelvű értelmező szótárt is összeállítottak.
A projekt végeztével be is mutatták a hallgatók, mire jutottak: két helyszínen kialakítottak egy-egy szabadulószobát. Itt a tananyaggal kapcsolatos kérdéseket kaptak a diákok, így játékos módon valósult meg a tudásszint ellenőrzése.
A projektben a zsaroló vírusok elleni védekezés módszereit sajátíthatták el. A tanulságokat prezentációban mutatták be.
Forrás: zaol.hu