_
hirdetés
_
hirdetés
Ezt nem mi mondjuk, hanem az OECD (Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet) az éves oktatási jelentésében. Az ITM közleményéből kiderült, hogy a jelentés szerint Magyarországon, nemzetközi összevetésben is kimagasló szerepet tölt be a munkahelyi környezetben végzet gyakorlati képzés. A dokumentum a szakképzettséggel rendelkezők elhelyezkedésének jó esélyeire és az oktatói bérek növekedésre is kitér.
A tanulmány kiemeli azt a szempontot, hogy ma a szakképző iskolákban tanulók mindegyike vállalati környezetben végezheti az iskolai gyakorlatot. Ez a 100%-os eredmény többszörösen felülmúlja az OECD országok 34%-os átlagát. Hasonló, 100% körüli arány csak Dániában, Hollandiában, Írországban és Lettországban figyelhető meg.
_
hirdetés
_
hirdetés
Magyarországon 2010 óta dolgozik a kormány, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával, együttműködve hogy elterjessze és erősítse a duális szakképzést. Pölöskei Gáborné, helyettes államtitkár a jelentéssel kapcsolatban azt is elmondta, hogy:
„A szakképzés teljes körű átalakításának köszönhetően az átlagnál jelentősen jobb, nemzetközi színtéren is előremutató eredményt értünk el a 3 éves képzésben.”
Hozzátette azt is, hogy cél, hogy a duális szakképzési modellt továbbfejlesszék a technikumokban is.
Az OECD jelentés kitér a szakképesítéssel rendelkező fiatalok foglalkoztatottsági arányra is, amely 84%. Ez hazai szinten 8%-kal több, mint azoknak a foglalkoztatottsága, akik általános középfokú végzettséget szereztek.
Fontos pontként kezelték azt is, hogy a szakképzésben dolgozó pedagógusok bére 30%-kal növekedett, amely jelentős növekedés az elmúlt évtizedben. Az ITM szándéka a teljesítményalapú, motiváló bérezési rendszerrel, több vállalati szakember vonzása a szakképzésbe.
forrás: ITM