_
hirdetés
_
hirdetés
Az derül ki egy felmérésből, hogy a fizikai dolgozók leginkább teljesítményük növelésével szeretnének több pénzt hazavinni hó végén. A BrandFizz Employer Branding Kft. kutatása arra világít rá, hogy a cégek elsősorban teljesítményalapú juttatásokkal tudják megtartani a fizikai dolgozókat. Ehhez egy jól sikerült, fullos karácsonyi buli már kevés.
Micsoda meglepetést – tolmácsolhatnánk első gondolatunkat egy múlt héten publikált felmérés eredményével összefüggésben. Egy munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó cég, a BrandFizz Employer Branding Kft. 967 fizikai dolgozót vont be tavaly és idén május között készített felmérésbe. Ebből pedig azt hozták ki, hogy
a kékgalléros munkavállalókat elsősorban teljesítményalapú juttatásokkal lehet megtartani.
Egyszerű törzs magyarra lefordítva, tehát minél többet gürizik valaki, na és ez persze minőséggel is párosul, annál nagyobb összeget mutat a telefon kijelzője, mikor megjön a várva várt utalás.
Figyelem, újabb „eddig nem ismert tény” is napvilágot látott a felmérés eredményeként. A fizikai dolgozóknak is szükségük van munkájuk elismerésére. Újabb meglepetés, igaz? Ám az igazi meglepi az lenne, ha ez végre így is történne. Bízzunk benne, hogy egyre több helyen így fog menni vagy már így megy.
Szóval kedves cégek hajrá, itt a recept – talán érdemes lenne honorálni a teljesítményt és elismerni a munkát. Figyelem, a végeredmény motivált dolgozókat vonhat maga után!
_
hirdetés
_
hirdetés
Visszatérve a felmérésre: a megkérdezett munkások 48 százaléka mondta azt, hogy a fizikai dolgozók felmondásához elsősorban a teljesítményalapú bónusz elmaradása vezet, míg 38 százalékuk azért lép le, nem mert a cégek nem fordítanak túl nagy gondot a teljesítmény elismerésére. 37 százalék pedig úgy nyilatkozott, hogy a munkahelyről való kilépést a nem megfelelő fizetés eredményezi, valamint az, hogy nem oké a munka & magánélet fengsui.
Horváth Ádám, a kutatást végző cég tulajdonosa megerősítette, hogy
úgy lehet megtartani a dolgozókat, ha jó a zseton, valamint világos a juttatási rendszer.
Vagyis, ha Józsi tudja, hogyha ezt vagy azt jól megcsinálja, akkor azt díjazni fogják.
(Na persze a főnökök, tulajok erre rögtön rávágnák, hogy a fizetésért a dolgozónak alapból a legjobb tudása szerint kell végeznie a munkáját. És akkor jön a 22-es csapdája. A főnök úgy látja, hogy miért fizetne többet azért, amit az ő meglátása szerint alapból meg kellene csinálnia, a dolgozók meg úgy van vele, hogy ugyanannyi kerül a zsebembe ha jól, ha rosszul csinálom meg. Akkor meg minek gürcöljek?)
Horváth Ádám azt is hozzáteszi, hogy
ma már egy fullos karácsonyi buli kevés a dolgozók megtartásához.
A vizsgálat azt is kimutatta, hogy a fizikai dolgozóknál is számít, hogy milyen a team és milyen a hangulat. A fizu és a biztonságos, stabil melóhely után ezt nézik leginkább.
A felmérés szerint a kékgallérosok nagyvállalatnál szeretnek a legjobban dolgozni. Meghatározó számukra, hogy milyen a felettesük személye, mennyire megközelíthető – kollégaként tekint beosztottjaira vagy játssza, hogy ő az atyaúristen. Továbbá szintén prioritás, hogy amit csinálnak, abban kihívást lássanak.
A munkakeresés folyamatára is kitértek, vagyis, hogy miként találnak melót. 58 százalékuk ismerősökön, barátokon keresztül gyűjti be az infót, 37 százalék pedig a cég karrieroldalát böngészi. A hírlevél viszont nem bejövős, az csak minden tizedik potenciális dolgozót ér el.
(MTI)