_
hirdetés
_
hirdetés
Mostanában egyre több ismerősöm töri a fejét azon, hogy létrehozna egy webshopot a vállalkozásához. A miérteket nem is kell kifejteni, annyira egyértelműek. Ez már nem a jövő, hanem olyannyira a jelen, hogyha valamilyen márkához, termékhez, nincs online értékesítési felület, az bizony háttérbe szorul, vagy feledésbe merül.
Hiszen azt mindanynian tudjuk, hogy ami nincs fent a neten, az nem létezik.
Tehát ha van egy ötletünk, – vagy ha bejáratott vállalkozásunkat szeretnénk online felületre varázsolni – amelyről alapos piackutatásunk után kijelenthetjük, hogy van rá igény, akkor kezdjük is el. Hogyan? Mutatjuk! Évca, az Évca Natural tulajdonosa mesélt nekünk, hogy hogyan is indult a natúrkozmetikumokat értékesítő webáruháza, az evca.hu.
„Amikor megálmodtam, hogy natúrkozmetikumokkal szeretnék foglalkozni, akkor rögtön az online szférában láttam lehetőséget, tehát websopot szerettem volna. Első lépésként egy ingyen webáruházam volt, ezzel felmértem az igényeket, és ismerkedtem a felülettel. Az ingyenes oldal hátránya volt, hogy nagyon fapadosnak tartottam. Lehetett feltenni képet, meg leírásokat készíteni,és kosárba tenni a terméket, de nyilván ebbe ennyi fért bele.
Miután kiderült, hogy van kereslet a termékeimre, akkor hamar ráébredtem, hogy nekem ettől több kell.
_
hirdetés
_
hirdetés
Szebb designra vágytam, egyéb funkciókkal megfejelve, professzionálisabb irányba szerettem volna elmenni. Kerestem az utat a megvalósításra, több webdizájnerrrel tárgyaltam, horrorárakat adtak a leendő oldalam terveire. Akkor még nem tudtam annyit befektetni. Egy véletlen folytán nézegettem egy ismerősöm online shopját, és nagyon megtetszett a stílusa. Ott kikerestem a készítő névjegyét, akit Zsuzsinak hívnak. Zsuzsi a többiekhez képest, nagyon kedvező árat adott meg nekem, és gyönyörűen dolgozik. Ketten megálmodtuk, és összeraktuk a dizájnt, és az oldalt. Miután megindult a folyamat, tárhelyet és domain nevet vettünk, a technikai részét pedig Zsuzsi, intézte, és intézi a mai napig.”
Miután a neheze már megvalósult, még nincs vége! El kell gondolkozni a csomagkiküldési lehetőségeken, hiszen nincs webshop kiszállítás nélkül. Több futárcég közül lehet választani, az, hogy kinek melyik a legmegfelelőbb, függ a csomagok napi/heti/havi saccolt számától. Ettől függően kapunk egy árajánlatot, majd szerződni kell a céggel, és már mehet is a webshopos értékesítés, majd a kiszállítás.
Ha szeretnénk elkerülni a kezdeti döccenőket, érdemes egy ismerősünk régóta működő webshopos irodájába bekéredzkednünk egy napra. Így láthatunk egy rutin folyamatot, és könnyebb dolgunk lesz, ha egy bejáratott példát követünk. Reméljük sikerült egy kicsit segítenünk, rendet tennünk a fejekben, és bátran vágtok neki, hogy saját bizniszetek dübörögjön a neten is.